Een speciale, persoonlijke aanpak of is dit vanzelfsprekend?
- admin
- augustus 14, 2023
- Blog
- Jouw Social Studio, Kantoor, social media
- 0 Comments
In de dynamische wereld van social media is het creëren van content die opvalt plus een connectie met jouw doelgroep opbouwen van cruciaal belang voor bedrijven. In het afgelopen jaar hebben we, vanuit Jouw Social Studio, een eigen(wijze) aanpak bedacht voor het overnemen van social media content. In deze blog lichten we dat wat verder toe. Lees je mee?
De kracht van een persoonlijke aanpak
In een wereld waarin iedereen dagelijks wordt overspoeld met informatie en advertenties, valt een persoonlijke benadering op. Wij begrijpen natuurlijk dat authentieke content dé sleutel is tot het maken van berichten die echt tot een connectie leiden met jouw ideale volgers; het meelezend publiek.
Daarom is het voor ons belangrijk om de ideale doelgroep van onze klanten heel scherp te krijgen, zodat we content kunnen maken die nauw aansluit bij hun interesses, behoeften en waarden. Dit vraagt telkens weer om een persoonlijke aanpak. Voor ons vanzelfsprekend en zeker niet speciaal.
Maar wat is dat dan, een persoonlijke aanpak?
Eén van de eerste stappen die Jouw Social Studio neemt, is het analyseren van bedrijven om een persoonlijk stem op te kunnen bouwen op social media. Dit doen we door een uitgebreide intake. Via een theoretisch marketingmodel hebben wij ons intakeformulier samengesteld. Als deze is ingevuld, gaan we daarna uitgebreid met de klant in gesprek. We weten hierdoor vooraf al wie we aan tafel hebben en wat hun doel(en) is op social media. Hierdoor kunnen we gericht vragen stellen en een eerste stap zetten richting een persoonlijke samenwerking.
Een gepersonaliseerde contentstrategie
Samen met de klant gaan we uiteindelijk verder om een contentstrategie te ontwikkelen die zich richt op persoonlijke (inter)acties. We concentreren ons niet op verkooppraatjes en promoties, maar focussen ons op het creëren van waardevolle en boeiende content die de interesses en uitdagingen van hun ideale doelgroep aanspreekt. Of het nu gaat om het delen van inspirerende verhalen, het bieden van nuttige tips of het stellen van vragen; alles om jouw klant zich aangesproken te laten voelen.
Actief luisteren en reageren
Een ander essentieel aspect van onze aanpak van is actief luisteren naar onze klanten. Via het maandelijks overleg spreken we onze klanten en horen we actualiteiten, nieuwe ontwikkelingen en mogelijk bepaalde problematiek. Door hier bewust naar te luisteren, kunnen we in onze contentstrategie aanpassingen doen die aansluiten bij deze maandelijkse ‘updates’.
Ook monitoren we voortdurend de statistieken en reacties op content van klanten. Hierdoor weten we voor iedere klant nauwkeurig in kaart te brengen wat wel werkt qua content, en wat niet. Dit helpt ons om de content steeds scherper te krijgen richting (toekomstige) klanten van onze klanten. 😉
Het belang van een persoonlijke aanpak
Door al deze elementen te combineren – een persoonlijke samenwerking, actief luisteren en een hoge betrokkenheid – hebben we afgelopen jaar een mooi klantenbestand op mogen bouwen.
Wij werken niet met standaard abonnementen of pakketten. Wij zien dat iedere klant, bedrijf of merk een eigen aanpak vraagt op social media. Dit vraagt ook om een andere investering.
Voor ons is het overnemen van social media niet alleen een kwestie van het opbouwen van aantal volgers. We willen juist content creëren voor een groep mensen die zich verbonden voelen met jouw bedrijf en daadwerkelijk contact opnemen om een bepaalde dienst of product af te nemen.
En door!
En we zijn nog lang niet klaar! We gaan door, met het werven van nieuwe klanten, het bedenken van nieuwe workshops en het opnemen van nieuwe podcasts.
In een tijdperk waarin mensen verlangen naar echte verbinding, willen we met Jouw Social Studio laten zien hoe je met een relatief klein publiek (nee, inderdaad – we hebben geen 100.000 volgers) toch kan verbinden en groeien in je business. Juist, zelfs via social media. Met een persoonlijke aanpak. En door!
Related Posts
- admin
- januari 15, 2024
Is dit dé nieuwe social media hit, of niet?
Vandaag bij Jouw Social Studio bloggen we over een nieuw platform dat opduikt in de social medi ..
- admin
- mei 23, 2022
Website live!
E indelijk, onze nieuwe website is in de lucht. Een pagina waar je meer informatie over Jouw So ..